"שופר של משיח°" - ההתעוררות והדחיפה שגורמת לתחיתו ולגאולתו° של עם ישראל°. התעוררות זו - היא התקיעה המקבצת את האובדים והנדחים והמביאתם להר הקודש בירושלים°[עפ"י מ"ר 268]. שחרור רוחני משעבוד־מלכויות° - השחרור העליון של כנסת־ישראל°, שליליות כל השתעבדות הרוח מכל הדמיונות והסברות של אומות העולם, <שהם כולם תוצאות העורון האנושי הרואה את העולם לפנים(1), של אי־האפשרות להסתגל להבהירות העליונה של כבוד־שמים°, של שיגוב שם־ד'° לבדו> [א' קנח]. "שמו של משיח"(2) - עצמות פעולתו של משיח°, שזהו גדר שם°, שמורה על עיקר התכלית והמציאות, שהיא המעלה שתהי' לישראל בביאת משיח צדקנו שיבוער יצה"ר לגמרי [ה' קעט]. ע' במדור זה, "רוחא דמלכא משיחא". ושם, "אורו של משיח". "שמו של משיח נברא קודם שנברא העולם"(3) - שהוכן העולם שיתפשט שמו של משיח בעולם [ה' ריט]. שמו של משיח לפני בריאת העולם - כח ממלכתי נגזר מעצם היסוד שבקדושה° מוכן הוא בעומק נשמת־ישראל־הכללית°, לפני שמהומת החיים של העולם כולו תוכל לרשום עליו את הרשמים של מחיקת הצדק° ואבדן המוסר°, הבא במדה הרגילה מתוך הזרם הנורא שבהשתערות גלי החיים החברותיים [מ"ר 174]. ר' במדור זה, "אורו של משיח", "רוחא דמלכא משיחא", "שמו של משיח". "שני ימות המשיח" - ר' במדור זה, ימות המשיח.
העורון האנושי הרואה את העולם לפנים - גור אריה עה"ת בראשית יד יג: "כי זה המחלוקת אשר יש לי עם אותם האנשים, כי הם יביטו אל הטבע בלבד, מעיינים במורכב, וכל מה אשר יגזורו על המורכב יגזרו על נשואו - והוא הצורה והנפש, שהצורה נתלה בנושא, וכאשר נגזר על המורכב מיתה והפסד - יגזרו על הצורה גם כן. ואני אומר ההפך, כי כל אשר נגזר על נשואו - והוא הנפש, לפי עניינו - נגזר על החומר שהוא טפל אצלו".