ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב(1)- תבא ההצלחה האמיתית והנצחית לעולם עי"ז שיתקלס עלאה, (במה) שדוקא המורדים בשנאה לכל קודש°, וכל חפצם לבלע את הקודש, יכירו אור האמת [עפ"י פנק' א נט]. ע' במדור מדרגות והערכות אישיותיות, שבי פשע ביעקב. "ושאבתם מים בששון ממעיני הישועה", בתרגום יונתן: "ותקבלון אולפן חדת בחדוא מבחירי צדיקיא"(2) - תקבלו לימוד חדש, אור חדש אשר מציון, חדש ומשמח, מהמעין המתגבר של האישיות המקורית של בחירי הצדיקים, אשר הארת התורה שלהם מתאימה למצבים של ישועה, <מהמקור המרכזי של דבר ד' מירושלים> [שי' ה סדרה ב, תשל"ג, סיכום].
ישעיה יב ג. עמק המלך שער טז פרק ט "ועל זה נאמר "ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה", ואין מים אלא תורתו של משיח, הם הרזין שכסה אותם עתיק יומייא וגזר עליהם שלא יתגלו עד ביאת הגואל. והוא יחזיר העטרה ליושנה. ואותן הרזין נקראים "מעייני הישועה", כי הוא יושיע אותנו ממכות חושך העוורון והמסכים המבדלים אשר עלינו, ברזין דאורייתא, ובאותן השמות יסייע ויושיע את ישראל. וכן תרגם יונתן [...] 'אולפין חדתין דאורייתא', פירוש רזין וסודות חדשים של התורה שלא שמע אוזן אדם מעולם". מהמעין המתגבר של האישיות המקורית של בחירי הצדיקים- ע' אור המאיר, פרשת ברכה "שאין דעתן דומה זה לזה, וכל אחד ואחד מישראל, משיג לערך בחינת אחיזת נשמתו באותיות התורה, [...] כי באמת בהירות התורה בעצמה על אמיתתה, לא נתגלה עדיין, עד לעתיד כתיב (ישעיה נא ד) "כי תורה מאתי תצא", ודרשו חכמינו זכרונם לברכה (ויקרא רבה יג ג) "חידוש תורה מאתי תצא"". ובע"ה עמ' קנא: "מקרים זרים מציגים את אורח המוסר במושגים כאלה שרק נפש נדיבה מפותחת תוכל לחדור לאורם ולהתמלא על ידם תיקון מוסרי ואמונה מאירה; אבל אם הטבע הפנימי של נטיית הטוב עוד לא פותח ועובד, אז תצא מזה פעולה הפכית, שידון על התיקון והאמונה מאותו המבט של הקליפה החיצונה שלהם, ועז האור הפנימי לא יוכל לחדור, ויהפכו בעלי האוצר הטוב, אבל רק בכח ולא בפועל, לבנים משחיתים וללא־אמון־בם. אבל מיד שקרני האור יגדלו כל־כך, עד שיחדרו מבעד לקליפת המושג החצונה, שהיתה מוזרה כל־כך, והאור הפנימי הגנוז יגלה ויראה, אז יגלה גם כן הטבע הפנימי הישראלי הגנוז, אפילו באותם שנעשו בנים משחיתים ובנים לא אמון בם, ויצא כנחל שוטף "ויעה ברד מחסה כזב וסתר מים ישטפו".