ש

"שבעים שמות יש להקב"ה" - ע' במדור זה, בהגדרות המבוא.

שַׁדַּי - ענין שם שַׁדַּי - שֶׁדַּי באלהותו לכל בריה. באמת כל מה שאנו מכירים לכבד לשם° כבודו° של השי"ת, "אל מי תדמיון", וכל דרכי הכבוד י"ל שהם פחיתות ח"ו נגד רוממותו, אלא שע"פ הכרתנו מתוך הנבראים, אנו אומרים דיו לבא מהדין להיות כנדון, וע"כ יש מקום לדרכי הכבוד והעבודה [ע"ר א רמ].
שדי, "שאמר לעולמו די" - נתן קצבה לברואים אע"פ שאין חקר לגבורתו ויכלתו. מדתו של הקב"ה° להקטין שפע הטוב מצד שיבוא תכלית הטוב [עפ"י פ"א קעז].
שם גבול וקצב לדרך ההכרה בגדולתו° ית' באופן שיהי' קרוב למעשים טובים ורצויים [ע"א ב ז יד].
על שם שידוד המערכה°, ושיש די ביכולתו ית' לעשות נגד מהלך הטבע° [מ"ש רצו (ה' רנב)].
מורה שכל הרעות והפגעים° שהם ההעדר האמיתי, הכל ברשותו ית' ובכונה נוצרו לתכלית הטוב, כמש"כ: "עושה שלו' ובורא רע" [מ"ש רנח].
ע' במדור זה, "אל שדי" ובהערה שם. ע' במדור פסוקים ובטויי חז"ל, אל שדי, שאמרתי לעולמי די.

שכינה - ע' במדור מונחי קבלה ונסתר.

שם - השמות - ע' בהגדרות המבוא למדור זה.

שם - (השגת שם ד', לעומת זכר־ד'°) - התוכן היסודי מהשגת השם־יתברך°, מצד הופעת° קדושתו° על כל הנשמות°. ההופעה של הקדושה העליונה של גדולת° ד', הבאה מתוך ההיקף השלם של מפעלותיו הגדולות, בצורתם הכוללת, מראש ועד סוף [עפ"י ע"ר ב פג].

שם אלקי ישראל - ע' במדור זה, אלהי ישראל.

"שם ד', מלך ישראל" לעומת "ד'־אלהי־ישראל" - ע' בנספחות, מדור מחקרים, "ד'־אלהי־ישראל", לעומת "שם ד', מלך ישראל".

שם הויה - ע' במדור זה, י־ה־ו־ה.

שם - השם המפורש - ע' במדור זה, י־ה־ו־ה.

שם - השם הנקרא - השם ההגוי - ע' במדור זה, אדני.

שם - שם השי"ת - ע' בהגדרות המבוא למדור זה.

שם השם° הנקרא על שם האצילות° - האידיאלים° הנשגבים ונחמדים מעולם עד עולם [ע"ה קלח].

שם יה - ע' במדור זה, י־ה.

שם - "טוב יצר כבוד לשמו" - השם, ההכרה, האידיאליות° [א"ל קיב].

שם ע"ב - יסוד החסד° [אג' ג רז].
סוד האותיות הם ע"ב: ג' אותיות מילוי של כל אות מכ"ב־אותיות של א"ב הרי ס"ו, וה' אותיות מנצפ"ך עה"כ הרי ע"ב - הוא רז התכללות החסדים עם הגבורות° בראשית התעלומה העליונה° [שם].
ר' במדור זה, שמות, (מילוי השמות).

שם - "שמו"(1) - עומק רצון° קודשו° [ע"ר א קצו].
ערך° ההשתלמות שבשלמות האלהית המוחלטה, השלמות ההולכת ונוספת תמיד [עפ"י א"ק ב תקלב־ג].
ע' במדור זה, "הוא". ע' בהגדרות המבוא למדור זה, שם, "שמו הגדול".

שם - שמו של כבוד° המלכות° - מקור המעין־העליון° של החפץ° הכמוס, שממנו נובעת כל שפעת הברכות°. נושא שאנו חושבים על אודותיו לא ביחש להמציאות°, כ"א ביחש להתוכן העליון של שורש המציאות, בסוד המחשבה־האלהית־העליונה° [ע"ר א קס].
ע' במדור פסוקים ובטויי חז"ל, ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד.

"שמות הטומאה" - ע' בהגדרות המבוא למדור זה.

שמות - (מילוי השמות):
שם ע"ב - (שם במילוי ע"ב, יו"ד ה"י וי"ו ה"י) - עולם העקודים° שהוא עולם הדבור. והם ע"ס שיצאו מפיו של א"ק°. (כלומר,) העולם העליון היחודי, המחשבה העליונה היא בלתי הסתכלותית, (אך) הוא נשמע בהגיון הדבור הוא עולם הדבור ההגיוני, המחשבתי - יוצא מפיו [פ"ה שסח-ט].
שם ס"ג - (שם במילוי ס"ג, יו"ד ה"י וא"ו ה"י) - עולם הנקודים° שהוא עולם הראיה יוצא מן העינים של א"ק°. (כלומר,) העולם התחתון, הוא כבר ניתן להסתכלות שכלית, ענינו הראיה - יוצא מן העינים [פ"ה שסח].
שם מ"ה - עולם הברודים° שהוא עולם התיקון, יוצא ממצחו של א"ק° [עפ"י פ"ה שסח].
מ"ה - (שם במילוי מ"ה, יו"ד ה"א וא"ו ה"א)(2) - תפארת° עולם, העולם האידיאלי, הטוב°, השופע ומשפיע ומאיר לעולם העשיה [פ"ה תמ].
ב"ן - (שם במילוי ב"ן, יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה)(3) - עולם העשיה, מלכות עולם התחתון, המקבל. הבת, המלכות° [פ"ה תמ].

  1. שמו - עומק רצון קודשו - יונת אלם, פרק א "שמו הקדמון כקדמותו והוא רצונו". וע' של"ה, בית ה' דף ד. פתחי שערים, נתיב הצמצום א "שרצונו ית' הוא שמו, ולכן רצו"ן גי' שמ"ו".
  2. אורות של המצח של א"ק.
  3. אורות של העינים של א"ק.