ב

בורא - הבורא - תחילה לכל ההתחלות וסיבת° כל הסיבות [מא"ה ג רי].
יוצר כל [א"ק ג נב].
בורא כל - כח כל הכחות, מהוה כל ההויות, שממילא הוא שלם בתכלית השלמות, וממילא כל המדות הטובות שופעות ממקורו [א"ק ד תפד].
מקור הכל [קובץ ו צ].
מקור כל השלמות ויסוד כל הנצחיות [קובץ ח רמה].
מקור החיים כולם, מקורא דכולא, עקרא ושרשא דכל עלמין(1) [קובץ ג נו].
בורא כל עולמים - מלך־הכבוד°, מחיה חיים ומקור חיי החיים, שהכל שלו [ע"ר א קכא].
בורא העולם ומנהיגו - נשמת כל עולמים וסיבת כל הסיבות [ל"י ג סא (מהדורת בית־אל תקלד)].
ע' במדור זה, אלהים. ושם, השם ית'. ושם, ד'. ושם, אלהי ישראל. ושם, אלהי עולם היחיד והמיוחד. ושם, יוצר. ע"ע נברא. ע"ע בריאה.

בורא - תואר בורא מתיחס אל רוממות קדושתם° העצמית של כוחות מעשיו מצד עצמם, בתור כוחות מעשה אלהים° חי־העולמים° [ע"ר ב תט].
ר' במדור זה, יוצר.

ב"ן - (שם במילוי ב"ן, יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה)(2) - עולם העשיה, מלכות עולם התחתון, המקבל. הבת, המלכות° [פ"ה תמ].
ע' במדור זה, מ"ה (שם במילוי מ"ה, יו"ד ה"א וא"ו ה"א).

ברוך - מקור־חיי־החיים°, אוצר הטוב° והקודש°, ששפעת כל ברכת° ההויה שמה היא גנוזה, המוער. היפעה° האלהית, הנובעת מראש מקור אור החיים העליונים של חי־העולמים°, שבהארתה מתמשכת שפעת° ברכה, ההולכת ומפלסת לה את נתיבה. מקורו המתברך° של מעין החיים [עפ"י ע"ר א ז].

ג

גאה - "אשר גאוותו גדלה עולם מהכיל"(3) [ע"ר א קנט].
ע' במדור זה, "יחיד". ע"ע גאות עולמים. ע' במדור תיאורים אלהיים, גאות ד', ושם, מתנשא מימות עולם.

"גבור" - ציור° היכולת [עפ"י ע"א א ה קה].
"גבור" - ודאות הידיעה במציאות(ה) השלמה (של מהות האלהות) [עפ"י מ"ה יראה ב (קובץ ג רכא. א"ק ד תלא)].
ע' במדור זה, "גדול". ושם, "נורא".

"גדול" - ציור° השלימות [ע"א א ה קה].
"גדול" - הגדולה המוחלטת. גדולתו של הקב"ה° מצד עצמותו, יתברך, <שאין לה יחש והערכה לעומת כל כח וכל חיל מכל חילי מרומים>. גדולת אין־סוף° מחולל כל [עפ"י ע"ר ב פ].
העדר הידיעה המוחלטת במהות האלהות [עפ"י מ"ה יראה ב (קובץ ג רכא. א"ק ד תלא) וההגדרה הקודמת].
ע' במדור זה, "גבור". ושם, "נורא". ושם, אלהים, גדולת אלהים. ע' במדור תיאורים אלהיים, גודל עליון.

  1. עקרא ושרשא דכל עלמין - זוהר ח"א יא:.
  2. אורות של העינים של א"ק.
  3. פיוט לשחרית ר"ה "שמו מפארים" לר' שמעון בר יצחק. ע"ע לקוטי תורה לרש"ז, שיר השירים א. ושם, במדבר נט. ושם, דברים כב. (ג). ע"ע במדור מונחי קבלה ונסתר, "עשר ולא אחד עשרה".