יום העצמאות בשלוחת מעלה אפרים

פורסם ב: י' אייר תשע"ח

חגיגות יום העצמאות לא פסחו על מכינת 'בני דוד' שבישוב מעלה אפרים. ערב יום העצמאות התכנסנו המכינה ביחד עם אנשי הישוב לתפילה מרוממת וחגיגית בבית הכנסת של הישוב, שכמובן כללו שירים וריקודים ושמחה רבה. לאחר מכן המשכנו לתחנה הבאה – הפנינג עם היישוב הכולל מתנפחים , מוזיקת ארץ ישראל ועוד הפעלות לכלל הציבור. אחרי ההפנינג המוצלח שבו גם הרבנים הראו לנו שהם יכולים ליהנות כמעט כמונו במתקני המתנפחים, חזרנו ביחד למכינה לסעוד את סעודת החג. שהייתה עוצמתית ביותר. אביחי ברג מבית ספר שדה שער הגיא העביר לנו שיחה מרתקת אודות קרבות לטרון במלחמת העצמאות. שיחה זו הסבירה לנו את חשיבות קרבות אלו ואיך הם סייעו לניצחון המלחמה, ובמיוחד הבנו איך יד ה' סיבבה את כל המלחמה.
ביום העצמאות עלינו אל היישוב עלי לשיעור מפי הרב אליעזר קשתיאל. ולאחריה שיחה של אלוף משנה רועי תמיר, בנושא תפקידי המדינה הנעשים מאחורי הקלעים. קיבלנו ידע על תהליכים שקורים במדינה מידי יום שאנו לא מודעים אליהם כלל והבנו יותר את חשיבות גורמי הביטחון במדינת ישראל במציאות היום יומית.
לאחר שני השיעורים המרתקים המשכנו לטיול אופניים מאתגר סינגלים עלי- שילה , שכלל שכשוך במעיינות המזדמנים בדרך. לסיום, כמנהג המסורת הישראלית, חתמנו את יום העצמאות בעל האש מפנק, הכלל גם שיעורים מפי הר"מים.
עיצומו של יום העצמאות נגמר אך מכינת מעלה אפרים המשיכה את רצף הפינוקים ואהבת הארץ דרך הרגלים ביום שישי. נסענו לישוב חרשה ומשם התחלנו בצעידה לכיוון הישוב דולב. במהלך הטיול נפגשנו עם אזורים ומקומות שטרם פגשנו. חצינו את נחל דולבים ומשם עלינו לעץ הקטלב שהינו הגדול בעולם. המשכנו על שלוחת ההר עד אשר לפתע נגלה לעינינו מעיין דני (עין בובין) על שם דני גונן הי"ד שנרצח בדרך למעיין לפני כארבע שנים. לסיום המשכנו לעין דולב ובדרך עברנו בעין מז'ור. הטיול היה מיוחד ומעניין בעל חזות פסטורלית אשר סיים לנו את חגיגות העצמאות.