שבת חברון מחזור כט'

פורסם ב: טז' טבת תשע"ח

בשבת פרשת ויחי נסענו כל חברי שנה ב' לשבות במקום בו חיו ופעלו אבותינו ואמותינו, בעיר הקודש חברון.
ביום שישי בבוקר יצאנו לסיור בדרך האבות אשר בגוש עציון אצל מני גרטלר בוגר המכינה, שם ראינו את הבתים עליהם מונפת חרב ההריסה בנתיב האבות ואת הכרם שניטע במקום לזכר בוגרי המכינה.
בשבת שהינו בבית גוטניק, אולם הנמצא מול מערת המכפלה.
בערב שבת קיבלנו את השבת בשירים ובריקודים במערת המכפלה ולאחר הסעודה התארחנו בישיבת שבי חברון לעונג שבת ולשיעור עם הרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור.
בבוקר, לאחר התפילה, יצאנו לסיור בקסבה של חברון, בה נמצאים נכסים יהודים נטושים רבים ולאחר מכן סעדנו סעודת שבת ויצאנו לסיור מודרך וארוך בכל רחבי הישוב היהודי שבעיר.
במהירות וברגע האחרון לפני השקיעה התיישבנו לסעודה שלישית עם נועם ארנון, דובר הישוב היהודי בחברון, שחיבר אותנו לחיי היומיום בעיר, לדילמות הערכיות הכרוכות בחיים לצד קברי האבות וגם סיפר את סיפור הכניסה למערה שמתחת למבנה העצום, אותה הוא הוביל לפני הרבה שנים...
השבת היתה מרוממות ומלאה במפגשים עם תלמידי חכמים ובעיקר עם אנשים מופלאים, תושבי המקום, שחיברו את ליבנו ובעיקר את רגלינו לעיר חברון.

חזרנו למכינה עייפים אבל מחוברים לעיר קברות אבותינו, ומקוים לקחת מעט מהעוצמות האדירות אותם פגשנו בשבת.