"ועשו ארון עצי שיטים" ומעל הארון כפורת זהב עם שני כרובים "מקשה תעשה אותם". הארון מעץ, ואילו הכפורת כולה זהב מקשה. את שני המרכיבים הללו אנחנו נראה גם במשכן עצמו. השולחן מעץ, ואילו המנורה כולה זהב מקשה.
שני קוים מרכזיים מוליכים אותנו בעבודת ה', בקרבה אל המשכן, בקרבה אל ההתרחשות הרוחנית שצריכה ללוות את העבודה:
מצד אחד יש בעבודה מגמה של צמיחה, לפתח כוחות חיים שונים, רגישויות, רצונות, מעשים. לעורר חלקים שונים של האישיות. "צדיק כתמר יפרח", "עץ חיים היא למחזיקים בה". מצד שני העבודה הרוחנית, עבודת המצוות ולימוד התורה, באות לפתח בנו גם זיקוק של האישיות. הסרת הסיגים, זיכוך של החשיבה של הרגש, של המעשה, דייקנות. היכולת להגיע לזהב מצורף, מאוד טהור, מאוד מדויק, מאוד איכותי.
בתוך עבודת המצוות אנחנו מפתחים מעשים ורצונות, אבל גם מאוד מאוד מבררים ומדייקים ומסננים מעשים ורצונות. אנחנו גם מרבים כוחות, מרבים גילויים, ענפים, עלים, אבל אנחנו גם מלכדים את הזהב שבנו, מגבשים אותו, הופכים את האישיות ליותר ברורה ובהירה ,זכה ונקיה.
דברי תורה נמשלו גם לזהב, "נחמדים מזהב ומפז רב". עץ וזהב, התפתחות ודיוק, ריבוי וגיבוש, תהליך העיבוד שלנו, תהליך העבודה, יש בו גם עשה וגם לא תעשה. יש בו גם צמיחה יש בו גם עצירה, בירור. "ויקחו לי תרומה"- להתרומם.
להרים, ולהתרומם. בעזרת עץ וזהב, בעזרת החלומות ובעזרת המעשים. ככל שהעיבוד יעשה בקרבנו בצורה יותר שלמה ומאירה כך גם נזכה שאש תרד מן השמים ותרומם אותנו, תחייה אותנו, ותאיר את כל מחשכי החיים שלנו.
חודש טוב ומבורך