< !--Google tag(gtag.js)-- >
title
סגן ארז מרחבי ז"ל
בן יוסף ואורה
נולד בתרום
בו' בשבט תשל"ח 14/1/1978
התגורר בתרום
נפל בפעולת איבה
בי"ח באלול תשס"א 6/9/2001
מקום אירוע: צפונית לטול כרם
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הרצל
הותיר: הורים, אחות - ורד ושלושה אחים - שלומי שמואל ודרור
בן 23 בנפלו
קורות חיים:
בן אורה ויוסף. נולד ביום ו' בשבט תשל"ח (14.10.1978) במושב תרום, אח לשלומי, ורד, שמואל ודרור. ארז החל את מסלול לימודיו בבית-הספר היסודי 'מתתיהו' במושב צלפון והמשיך בחטיבת-הביניים בבית-הספר בגבעת שמואל. לאחר שסיים את לימודיו בישיבת 'נחלים', המשיך ולמד בישיבה בעלי שבשומרון במשך כשנה וחצי. הוא היה מהטובים בתלמידים וחדור מוטיבציה לשרת את עמו ומדינתו.

ארז התגייס לצה"ל בחודש דצמבר 1998, ומכיוון שרצה לשרת ביחידה מובחרת עבר אימוני גיבוש לסיירת 'גולני'. במהלך בדיקות הכושר נתברר שיש לו בעיה באחת העיניים והוא נפסל לשירות קרבי. ארז לא ויתר ופעל בדרכים שונות כדי לשרת, ולו בשלישות.

לאחר הטירונות וסיום קורס קצינים החל את שירותו כעוזר קצין שלישות חטיבתי בחטיבה המרחבית אפרים. שנה וחצי שירת בתפקיד זה ומילא אותו על הצד הטוב ביותר. משם הוצב בבה"ד 11 כקצין מבצעים.

ביום י"ח באלול תשס"א (6.9.2001) נפל סגן ארז כאשר מחבלים ירו על הרכב שבו נסע באזור טול כרם. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי הר הרצל. השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ואחות. בן עשרים-ושלוש היה בנופלו.

אל"ם יורם, מפקד היחידה שבה שירת ארז, כותב: "מיד עם הגעתו ליחידה, לפני כחמישה חודשים, זכינו להכיר את נועם הליכותיו וצניעותו של ארז. הכרנו אותו כקצין חדור מוטיבציה וערכים, אשר התמודד באורח רציני וראוי לציון עם יחידה ותפקיד שהיו חדשים לו. במסירות ובאחריות שגילה היווה ארז מופת לכל. בתקופה בה שירת ביחידתי כקצין המבצעים, הביא איתו ארז רוח חדשה, מרץ ושמחת חיים והוביל את משרד המבצעים להישגים מרשימים. עמיתיו של ארז ופקודיו אהבו אותו וזוכרים את דלתו הפתוחה בפני כל הפונים אליו ואת יכולתו לנסוך ביטחון בסובבים אותו ולרומם את רוחם".

עץ ניטע לזכרו בהרי ירושלים בידי קהילת הוד והדר - התנועה המסורתית.
button